به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کارهایی بسیار خوبی در بخش زیربنایی استان انجام شده است، اظهار کرد: کمبود نقدینگی در استان سبب میشود هزینه اجرای برخی پروژهها افزایش پیدا کند اما زمانی که به اراده دولت و تخصیصهایی که به استان ما و استانهای دیگر داده متوجه میشویم اعتبارات بسیار بیشتری به خوزستان تعلق گرفته است.
وی افزود: رقم اعتباراتی که در حوزه عمرانی به خوزستان تعلق گرفته است، ۲ برابر استانهای تهران و اصفهان بود به عنوان مثال ۸۷۰ میلیارد تومان به خوزستان تخصیص داده شد در حالی استانهای تهران و اصفهان به ترتیب۴۱۰ و ۳۹۷ میلیارد تومان دریافت کردند.
رتبه استان در آموزش و پروش باید بین یک تا ۶باشد
استاندار خوزستان با بیان اینکه عملکرد آموزش و پروش به ویژه در امتحانات خرداد که ارزیابیها بر اساس آن انجام میشود خوزستان رشد چندانی نداشت، گفت: طبق ارزیابی که وزارت نیز از مدیران آموزش و پروش انجام داده بود، مدیر کل آموزش و پروش خوزستان جزو مدیران ردههای پایین مدیران کشور بود و از آنجایی که وی بازنشسته شده است مدیر جدید آموزش و پروش استان معارفه میشود.
حسینی محراب بیان کرد: با توجه به وجود استعدادهای درخشانی که در استان وجود دارد چنانچه آموزش و پروش زمینه رشد این قبیل دانشآموزان را فراهم کند قطعاً شاهد تحول خوبی در حوزه آموزش استان خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه رتبه آموزش و پروش استان با مدیریت جدید باید به میانگین کشوری برسد، عنوان کرد: در جلسه شورای اداری به همه مدیران اعلام کردیم همانطوری که استان در زمینههای مختلفی جزو استانهای اول تا ششم کشور است در حوزه آموزش نیز باید به این سطح برسیم.
حسینی محراب افزود: با توجه به امکانات و ظرفیتهایی که در استان وجود دارد مدیری که نتواند رتبهای در خور استان کسب کند قطعاً ما آن مدیر را نمیخواهیم. ما به دنبال مدیری هستیم که رتبه یکم تا ششم را برای استان کسب کند.
راه آهن شهرهای شیرین شهر و رامین
وی در رابطه با ایجاد خط راهآهن از اهواز به شیرین شهر و رامین، گفت: این طرح مربوط به اداره راهآهن است که بنا است مطالعه شود و به گفته مدیر عامل راه آهن کشور با توجه به هزینههای کلان خرید ریل باید در مسیر راههن اصلی قرار بگیرد تا بتوانیم آن را اجرا کنیم.
حسینی محراب افزود: در مطالعاتی که قبلاً برای راه آهن خوزستان به اصفهان صورت گرفته راهآهن رامین نیز در همین مسیر پیشبینی شده است.
وی در رابطه به ایجاد ریل باس در شهر اهواز با توجه به خطوط راهآهنی که وجود دارد، بیان کرد: به دلیل تحریمهایی که وجود دارد به راه آهن لکوموتیو نمیدهند به همین دلیل مردم در حمل و نقل ریلی در شرایط پیک مانند ایام اربعین و عید دچار مشکل میشوند.
شرکت گروه ملی ایران
محراب حسینی با بیان اینکه شرکت گروه ملی ایران حدود ۲ میلیون تن ظرفیت تولید دارد و اکنون ۳۰۰ هزار تن تولید میکند، گفت: این ظرفیت تولید قطعاً در هزینه کرد مشکل پیدا میکند علاوه بر اینکه این شرکت در گذشته به دلیل برخی زیرساختها، واگذاریها همچنین خصوصی سازی دچار مشکل شده بود.
وی افزود: پس از گذر از این مشکلات بحث طرح طبقهبندی مشاغل توسط کارگران مطرح شد که بابت این موضوع میان مهندسان، تکنسینها، کارگران و مدیران اختلاف افتاد و مشاوری که طبق دستور وزارت کار مسئول اجرای این طرح شد بین ۱۶ تا ۱۶.۵ درصد را به عنوان اضافه حقوق تعیین کرده بود.
حسینی محراب با اشاره به نارضایتیهایی که مابین کارگران شرکت گروه ملی ایجاد شده بود، عنوان کرد: نگاه کارگران به وضعیت حقوقی نیروهای شرکت فولاد اکسین اهواز است اما از آنجایی که تولید فولاد اکسین بالاست قطعاً پرداختهایی بهتری دارد.
وی افزود: این مقایسه اگر چه از یک جهت درست است اما از جهتی دیگر غلط است چرا که تولید هر کارگاه و عملکرد هر پروژه و شرکتی با شرکتهای دیگر متفاوت است از طرفی نیروهای گروه ملی از فولاد اکسین بیشتر است.
حسینی محراب با اشاره به ۳۷ درصد سهامی که گروه ملی در فولاد اکسین دارد، بیان کرد: مبلغ این سهام را شرکت فولاد اکسین به گروه ملی پرداخت میکند که معمولاً برای پرداخت حقوقها مصرف میشود، بنابراین کارگران اگر انتظار حقوق بالا دارند باید میزان تولید در گروه ملی را بالا ببرند.
وی با تاکید بر مدیریت مشارکتی در کارخانهها و شرکتها، گفت: کارگران، مهندسان و تکنیسینها در شرکت گروه ملی باید همراه با مدیریت شرکت کمک کنند تولید افزایش پیدا کند.
حسینی محراب عنوان کرد: طبق بررسیهایی که انجام شده مشخص شد چنانچه بخواهیم هلدینگ بزرگی در کشور و قوی در حوزه صادرات داشته باشیم باید سه فولاد خوزستان یعنی سهامداران آنها یکی شوند تا بتوانند جریان تولید و توسعه را در پایین دست فولاد رقم بزنند.
انحلال شورا توسط هئیت تطبیق
وی در رابطه با مسائل اخیر شهرداری اهواز، گفت: شورای تامین زمانی ورود میکند که مساله مربوط به کل استان باشد البته شورای تامین شهرستان و فرماندار به شورا و شهرداری تذکر دادند که مسائل فی مابین تا پایان سال باتوجه به بحث انتخابات و ایام دهه فجر همچنین تعیین تکلیف بودجه شهرداری باید حل شود.
حسینی محراب عنوان کرد: قرارگاه خاتم مقرر بود عملیات اجرایی مربوط به مترو را شروع کند اما مسائل شهرداری و شورای شهر کار را عقب انداخت.
استاندار خوزستان با بیان اینکه قانون ظرفیت استفاده از «نصاب شکلی» را به اعضای شورای شهر اهواز داده است، گفت: بنده هم به شکل شخصی و هم از طریق رسانه به اعضای شورا گفتم برای اینکه شهر و بودجه عمرانی دچار مشکل نشود سه ماه آخر سال کنار هم باشند.
وی افزود: چه برای عزل شهردار، چه برای تعیین جانشین و چه برای روی زمین نگذاشتن کارهای عمرانی شهر، اعضای شورا باید کنار هم باشند و برای حل مسائل باهم بیندیشند.
حسینی محراب با اشاره به کارکرد هئیت تطبیق در حل مسائل و مشکلات شورای شهر، بیان کرد: در این هئیت ۲ نفر از نمایندگان مجلس، مدیرکل دادگستری استان، یک نفر از شورای استان اعضای این هئیت و معاونت عمرانی دبیر و بنده مسئول هئیت هستم.
وی گفت: چنانچه تمام مسیرهای قانونی مربوط به اختلاف بین شورا وشهرداری طی شده باشد این هئیت طرح موضوع کند، بنابراین اگر ۱۲ جلسه غیرمتناوب و ۶ جلسه متناوب اعضای شورا در جلسات حاضر نشوند، این هئیت ورود میکند.
حسینی محراب افزود: علاوه بر هئیت تطبیق دو مسیر دیگر وجود دارد؛ یکی شورای تامین و دیگری تصمیم به انحلال شورا که انحلال از طریق هئیت تطبیق صورت میگیرد.
وی با اشاره به انتقادهایی که در خصوص آلودگیهایی که شرکتهای نفتی ایجاد میکنند، عنوان کرد: به ازای هر مخزن نفتی که فعال میشود وزارت نفت باید ۱۰ درصد فضای سبز و درختکاری ایجاد کند.
نظر شما